Bonusweek: Waarom moet ik soms zo lang op mijn bonussen wachten?

Tijdens onze Bonusweek geven we extra voordelen, maar ook extra informatie. Eén van de meest voorkomende vragen die we in onze mailbox mogen ontvangen, gaat over het soms lang wachten op bonussen en dan vooral het (goed)keuren ervan. Hoe gaat dat registreren van bonussen nu eigenlijk te werk en waarom krijg ik de goedkeuring van een bonus bij webshop A na enkele weken, maar moet ik enkele maanden wachten bij webshop B? We vliegen er in:

 

Registratie van een bonus

Een bonus wordt geregistreerd nadat er een aankoop werd gedaan via de Bonusway link. Dit gaat meestal heel vlot: gemiddeld binnen 30 min-2u. Maar geen paniek indien de bonus niet onmiddellijk registreert! Het kan namelijk tot 72u duren alvorens de bonus verschijnt. Dit heeft te maken met het uploaden van de statistieken en dit verschilt van webshop tot webshop. Duurt het langer dan 72u? Dan kunnen we stellen dat er iets is fout gegaan en kan u ons hier steeds op aanspreken.

woman online shoppingJe bonus werd vlot geregistreerd en heeft openstaande status. Top! Je doet nog enkele aankopen en ziet meer bonussen verschijnen. Je denkt al aan hoe fijn het zal zijn wanneer je je gespaarde tegoed kan opnemen. En dan word je wat ongeduldig of zenuwachtig: het duurt precies wel even. Gaat dit wel goed? 

 

Wetgeving

Dankzij de wet ‘Kopen op Afstand‘, wordt u ,als koper, beter beschermd. Dit betekent dat u de vrijheid hebt om zich tot 14 dagen na aankoop te bedenken en u uw aankoop kan retourneren. Daarbij komt ook dat de webshop 30 dagen heeft om het product te leveren.

Hoe heeft dit invloed op het keuren van jouw bonus? Je bonus kan pas gekeurd worden wanneer de webshop 100% zeker kan vaststellen dat de aankoop niet geannuleerd of teruggezonden werd. Er geldt namelijk geen bonus op geannuleerde aankopen en teruggezonden artikelen. Afhankelijk van hoe lang het duurt alvorens je je product ontvangen hebt en de lengte van de retourtermijn van de webshop is, kan je alvast uitrekenen hoe lang het minimum kan duren alvorens jouw aankoop gekeurd zal worden.

Het zal je misschien zijn opgevallen dat het de laatste maanden bij enkele webshops wat trager verloopt/verliep: Ga dan eens hun retourbeleid na. Er is een grote kans dat omwille van Corona, de retourtermijn verlengd werd. Tijdens de laatste maanden werd het namelijk online drukker, duurde het langer om pakjes te verzenden maar ook om terug te sturen. Heel wat webshops hebben hier begrip voor en hebben nu dan ook een genereus retourbeleid. Het gevolg hiervan is dat je bij sommige webshops wat langer moet wachten op de keuring van je bonussen. 

Dan zijn er nog interne factoren bij de webshop waardoor het keuren iets langer kan duren. Hierom werd een limiet vastgelegd op 3 maanden: dit is de maximumtermijn dat het zou mogen duren dat jouw bonus gekeurd wordt.

Duurt het langer? Twijfel dan niet om ons hiervan op de hoogte te stellen! Mogelijks is er wat misgegaan en dan kunnen wij dit voor jou navragen bij onze contactpersoon van de desbetreffende webshop.

Nu je weet wat er zoal invloed heeft op de keuringstermijn, ben je vast ook benieuwd naar hoe dat keuren precies in zijn werk gaat. Waarom werd de éne bonus goedgekeurd, maar de andere niet als je denkt dat alles in orde leek? Stay tuned, want later deze week behandelen we dit onderwerp voor jou!

14 thoughts on “Bonusweek: Waarom moet ik soms zo lang op mijn bonussen wachten?

      1. Beste,

        We zijn uw account nagegaan en vonden inderdaad een openstaande bonus daterend van februari. Deze werd reeds goedgekeurd, dus we hebben de status van deze bonus (Voordeeluitjes) gewijzigd naar goedgekeurd. We hadden in het begin inderdaad enkele conversie problemen, normaal zou dit nu niet meer mogen voorkomen.
        Mocht u verdere vragen hebben betreffende uw bonussen en opname ervan, kan u ons ook steeds bereiken op support@bonusway.nl .

        Met vriendelijke groeten,

    1. Beste,
      Bedankt voor uw bericht.
      We zien dat u hierover reeds van het support team een antwoord mocht ontvangen.
      Het betreft een fout in registratie waardoor de keuring inderdaad helaas nog niet is afgerond.
      De details hierover vindt u terug in onze mail.

      Met vriendelijke groeten,

  1. Bedankt voor de uitleg.
    Het valt mij op dat mn de kanspellen..lotto, staatsloterij enz heel lang de status ” openstaand” vermeld staat..
    Lotto al bij 3 maanden

    1. Beste,

      Zoals in onze blogpost vermeld hebben webshops 3 maanden de tijd om een bonus te keuren en we zien dat er inderdaad enkelen in uw account met deze limiet flirten, dus we zijn de oudste bonussen van Lotto en Staatsloterij nagegaan.
      De bonussen van juni voor Lotto en Staatsloterij werden goedgekeurd op 1.09.20 . We zijn enkel nog in afwachting van de uitbetaling van de commissies. Wanneer we deze hebben mogen ontvangen, zullen deze bonussen de status goedgekeurd toegekend krijgen. We verwachten dat dit spoedig afgerond wordt.

      Met vriendelijke groeten,

  2. L.S.

    Ik ontving geen bijschrijf bericht mbt.deze aankoop via bol.com…
    Vr.groet H.Stevens

    Bedankt voor je bestelling met bestelnummer 1133047860
    bol.com
    Ma 10-8-2020 10:09
    bol.com
    Bedankt Herman,
    Fijn dat je koos voor bol‌.com. We gaan direct aan de slag!
    Illustratie aan de slag
    Dit heb je besteld
    Berliner reflexhamer, zwaar model (DUITS)
    Berliner reflexhamer, zwaar model (DUITS)
    Gekocht bij Muller Sport
    Bezorging: tussen 11 augustus en 12 augustus
    1x € 11,40
    Stemvork, rvs uitvoering, 128 Hz. (DUITS)
    Stemvork, rvs uitvoering, 128 Hz. (DUITS)
    Gekocht bij Stethoscoopspecialist
    Bezorging: 11 augustus
    1x € 13,90
    Penlight diagnostisch lampje
    Penlight diagnostisch lampje
    Gekocht bij Remka Medisch
    Bezorging: tussen 11 augustus en 12 augustus
    1x € 10,50
    Verzendkosten Gratis
    Totaalbedrag € 35,80

    1. Beste,

      Bedankt voor uw bericht.

      We zijn even uw account nagegaan en zien dat er een bonus voor Bol.com ter waarde van € 0.59 werd geregistreerd op 2020-08-10 18:18:19 voor deze aankoop.
      Mocht u deze niet terugvinden / zien, werden mogelijks de gegevens in uw browser niet hernieuwd en raden we aan om zich eens uit te loggen, eventueel de cookies uit de browser te verwijderen en opnieuw in te loggen.
      Indien u gebruik maakt van de app: log zich even uit, sluit de app volledig en log weer in.
      U zou nu de ge-update informatie moeten zien en bovenstaande bonus moeten terugvinden.

      Met vriendelijke groeten,

  3. Leuke informatie ALS je uberhaupt een bonus krijgt. Bij Shopkorting ging het altijd goed, nu gaat het altijd fout. Als alles goedgekeurd is laat ik het uitkeren en zeg ik mijn account op. Ik laat me niet opfokken door ‘dominerende cookies’ en nog meer ongein. Jullie hebben het zowat onmogelijk gemaakt om een bonus te krijgen.

    1. Klopt helemaal, bij Shopkorting ging het altijd goed.
      Er staan er ook tussen, waarvan ik direct naar de site ben gegaan en dan staat er nu bij “dit is niet de eerste” Wat ze daar nou mee bedoelen?
      Ik heb hun ook eens een mailtje gestuurd, maar ze zeiden dat je dan op anders pagina’s bent geweest. Maar dit was helemaal niet zo.
      Nee, ik vind dit wel jammer dat het zo gaat.

    2. Beste,

      De meest voorkomende reden bij het niet registreren of afkeuren van een bonus, is dat de klant de webshop bezocht alvorens via Bonusway door te klikken. Hierdoor staat de klant bij de webshop geregistreerd als ´organisch verkeer´ en wordt er geen commissie toegekend omdat de klant niet oorspronkelijk werd doorverwezen naar de webshop.
      De tweede meest voorkomende reden, is dat de webshop per ongeluk verlaten werd, er op banners werd geklikt of vergelijkingswebsites werden bezocht. Indien een klant een doorverwezen klant is, dan wordt de commissie meestal toegewezen aan de laatste doorverwijzer. Bij sommige webshops wordt de commissie verdeelt onder alle doorverwijzers waardoor een bonus lager kan zijn dan verwacht. Indien u bonus wenst, maar bovenstaande weg hebt doorlopen, raden we aan om de cookies (die u kenmerken als ´organisch´ of aan andere partner) eens te verwijderen en weer via Bonusway door te klikken.
      Indien er gebruik gemaakt is van een kortingscode, werd de commissie reeds toegewezen aan de partner waar de kortingscode van afkomstig is. Indien u bonus wenst te verdienen, raden we aan om enkel kortingscodes te gebruiken die door ons of de webshop zelf gepubliceerd werden.

      Met vriendelijke groeten,

  4. Lego verteld mij dat ze niets weten met een samenwerking met jullie?
    Hoe kan dat?
    Ik heb hier al rond de 50 euro aan bonus opbouw via bestellingen aan Lego hier lopen.

    Er wordt niet goedgekeurd, waarom niet? (het wordt overigens ook niet afgekeurd, het blijft open staan).
    MAAR Lego weet dus van niets en daar heb ik ook mail ter bevestiging van ze van gekregen.
    Gaarne uitleg?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *